Správně vedený hodnotící pohovor je klíčovým nástrojem manažera!

06.03.2025

Vedení pohovoru je komplexní způsobilost. Nejde jen o to poskytnout efektivně zpětnou vazbu pracovníkovi. To by bylo velmi málo. A je vždy otázkou, zda 1 x či 2 x za rok je to v dnešní době rychlých změn dostačující.

Bylo velmi zajímavé vnímat sebereflexi účastníků a jejich uvědomování si různých aspektů efektivity vedení pohovoru a posouvání jejich vnímání významu a angažovanosti a také vnímání celého hodnotícího procesu. I díky tomu, že jsme mohli dvoudenní kurz kurz zaměřit na více aspektů. 

Efektivní vedení hodnotícího pohovoru I.

Ovlivňování postojů druhých

  • Uvědomit si, s jakými typy komunikačních partnerů se mi komunikuje špatně či dobře a proč
  • Poznat emoční typy komunikačních partnerů, jejich projevy a příčiny těchto projevů
  • Definovat zlepšení dosavadního stylu komunikace s jednotlivými typy
  • Trénink rozpoznávání emočních typů a formulace efektivního stylu komunikace ke každému z nich

Efektivní vedení hodnotícího pohovoru II.

Smysluplnost hodnocení zaměstnanců

  • Uvědomění si předpokladů a bariér efektivního rozvojového pohovoru, které zažívají ve své praxi účastníci kurzu
  • Definování optimálního výsledku a dopadu efektivního pohovoru na projevy v chování hodnocených osob
  • Připomenutí si interních pravidel a formulářů
  • Systém hodnocení v souladu s potřebami a firemními požadavky

Hodnotící / rozvojový pohovor

  • Uvědomit si příležitosti a potenciál, který hodnotící pohovor skýtá
  • Poznat efektivní a neefektivní způsob vedení hodnotícího / rozvojového pohovoru
  • Pochopit zásady vedení pohovoru a formulovat náměty na zlepšení vlastního vedení pohovoru
  • Vytvořit si schéma pohovoru (fází) včetně cílů od přípravy po vyhodnocení