Správně vedený hodnotící pohovor je klíčovým nástrojem manažera!
Vedení pohovoru je komplexní způsobilost. Nejde jen o to poskytnout efektivně zpětnou vazbu pracovníkovi. To by bylo velmi málo. A je vždy otázkou, zda 1 x či 2 x za rok je to v dnešní době rychlých změn dostačující.

Bylo velmi zajímavé vnímat sebereflexi účastníků a jejich uvědomování si různých aspektů efektivity vedení pohovoru a posouvání jejich vnímání významu a angažovanosti a také vnímání celého hodnotícího procesu. I díky tomu, že jsme mohli dvoudenní kurz kurz zaměřit na více aspektů.
Efektivní vedení hodnotícího pohovoru I.
Ovlivňování postojů druhých
- Uvědomit si, s jakými typy komunikačních partnerů se mi komunikuje špatně či dobře a proč
- Poznat emoční typy komunikačních partnerů, jejich projevy a příčiny těchto projevů
- Definovat zlepšení dosavadního stylu komunikace s jednotlivými typy
- Trénink rozpoznávání emočních typů a formulace efektivního stylu komunikace ke každému z nich
Efektivní vedení hodnotícího pohovoru II.
Smysluplnost hodnocení zaměstnanců
- Uvědomění si předpokladů a bariér efektivního rozvojového pohovoru, které zažívají ve své praxi účastníci kurzu
- Definování optimálního výsledku a dopadu efektivního pohovoru na projevy v chování hodnocených osob
- Připomenutí si interních pravidel a formulářů
- Systém hodnocení v souladu s potřebami a firemními požadavky
Hodnotící / rozvojový pohovor
- Uvědomit si příležitosti a potenciál, který hodnotící pohovor skýtá
- Poznat efektivní a neefektivní způsob vedení hodnotícího / rozvojového pohovoru
- Pochopit zásady vedení pohovoru a formulovat náměty na zlepšení vlastního vedení pohovoru
- Vytvořit si schéma pohovoru (fází) včetně cílů od přípravy po vyhodnocení